KATEGORI
Udvikling, Corporate

KUNDE
DM Greenkeeping

WEBSITE
www.dmgreenkeeping.dk

Græsset ér grønnere på den anden side af den digitale hæk

DM Greenkeeping kan med rette kalde sig for specialister i grønne græsplæner. Virksomheden er startet af to tidligere koldingensiske greenkeepere, som bragte erfaringen fra golfbanen med over i private haver, hvor de i dag er ansvarlige for 10.000-vis af grønnere græsplæner med mindre ukrudt takket være præcis gødning, løbende vedligehold og udførlig klippevejledning. Oven i købet til en pris, hvor de fleste haveejere kan være med. Hole in one.

DM Greenkeeping var fra starten meget ambitiøse omkring deres virksomhed, koncept og serviceniveau. Målet var og er et selvkørende franchise-koncept, der betyder meget nemmere grønne, meget nemmere græsplæner til alle. Men trods de høje ambitioner, var virksomhedens digitaliseringsgrad lav, da vi begyndte samarbejdet. Alt blev håndteret manuelt. Fra oprettelse af kunder i ét meget stort excel-ark til at trykke send på “Vi har været på besøg”-SMS’er. Visionen var med andre ord knivskarp, den digitale værktøjskassen knapt så meget.

DM Greenkeepings ambitioner om fritflyvende franchise, krævede et digitalt system som nemt, enkelt, og så vidt muligt automatisk, kunne håndtere kunderejsen fra start til slut. Vejen dertil gik gennem en serie workshops, hvor vi sammen med DMgreenkeeping planlagde, strukturerede og tegnede systemet fra grunden op, så vi på papiret stod med en kravspecifikation for en komplet digital kunderejse, der omfavnede alle vigtige touchpoints. Dernæst en række udviklingssprint, som sikrede hastighed og retning på udviklingen, sideløbende med at DMgreenkeeping og deres ansatte testede de mange forskellige funktioner.

Løsningen

Resultatet blev et komplet system, som i dag håndterer alt fra indledende tilbud i den ene ende til automatisk generering af optimale køreruter i den anden. Og ind imellem: nem oprettelse af kunder og chauffører, nem håndtering af supportsager, integrationer til betalingssystem og meget mere. DMgreenkeeping kan kort sagt fokusere på at vokse forretningen, i stedet for.

Systemet håndterer i dag over 20.000 kunder, og hjælper DMgreenkeeping med at styrer mere end 50.000 årlige kundebesøg, og over 100 greenkeeperes dagligdag, så de kan fokusere på grundkonceptet: at gør kundernes græsplæner grim, grønnere, grønnest på blot tre besøg.

Holdet bag

Teknologichef Jesper Kaae

Jesper Kaae

CTO
jk@adtention.dk
28 60 79 83

Kasper Laugesen Art Director i kreativ

Kasper Laugesen

Art Director
kl@adtention.dk

Webudvikler Mathias Nørreskov

Mathias Nørreskov

Web Developer
mnk@adtention.dk

Stig Sørensen webudvikler Adtention Digitalt bureau

Stig Sørensen

Web Developer
ss@adtention.dk